Subject: Avaldus: Probleem kohaliku tee seisukorra ja omavalitsuse tegevusetusega
From: "Andres Vassiljuk" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 10 Jul 2025 12:45:04 +0300

Lugupeetud Transpordiamet,

Soovime pöörduda teie poole seoses probleemse juurdepääsuteega, mis asub 
Jõelähtme valla haldusterritooriumil ja mille seisukord on juba pikemat aega 
väga halb (auklik, läbimatu vihmase ilmaga, hooldamata). Tegemist on 
teelõiguga, mida kasutavad regulaarselt mitmed majapidamised ning ettevõte 
VKM Trading OÜ, mille registriaadress samuti paikneb sellel aadressil.

Oleme pöördunud korduvalt Jõelähtme valla poole sooviga arutada võimalusi 
tee korrastamiseks või selle üleandmiseks vallale, kuid vallavalitsus ei ole 
seni sisuliselt reageerinud ega pakkunud toimivat lahendust. Viimane 
ettepanek nende poolt oli sõlmida servituut, mis kohustaks meid teed 
hooldama, ent ei annaks meile õigust selle kasutust reguleerida. Selline 
ühepoolne kohustusepanek ei ole meie jaoks õiglane ega vastuvõetav, kuna 
soovime teha investeeringu tee parendamisse vaid juhul, kui tee saab olema 
meie omandis ning meil on õigus selle kasutamist vajadusel piirata.

Palume Transpordiametilt:

Anda hinnang, millised on kohaliku omavalitsuse kohustused seoses sellise 
tee hoolduse ja korrashoiuga;
Selgitada, millisel juhul ja millise menetlusega on võimalik tee kanda valla 
teehoiu objektide nimekirja;
Soovi korral tulla kohapeale hindama tee seisukorda ja selle olulisust 
piirkonna liikluses.
Kui lahendust ei leita, kaalume ettevõtte registriaadressi viimist teise 
omavalitsusse, kuna praeguses olukorras ei toimu elementaarset 
infrastruktuuri haldamist, mida omavalitsus peaks oma eelarvest tagama.

Oleme valmis koostööks ja edasiseks dialoogiks ning ootame Transpordiameti 
seisukohta.
 <https://drive.google.com/drive/folders/1EkBoDXcmbuH1EEJqp5UjRF_cIWqD5IHd?usp=sharing>

 <https://drive.google.com/drive/folders/1EkBoDXcmbuH1EEJqp5UjRF_cIWqD5IHd?usp=sharing> 
Plasti tee ( kehvane tee ) – Google Диск
 <https://drive.google.com/drive/folders/1EkBoDXcmbuH1EEJqp5UjRF_cIWqD5IHd?usp=sharing> 
drive.google.com
 <https://drive.google.com/drive/folders/1EkBoDXcmbuH1EEJqp5UjRF_cIWqD5IHd?usp=sharing>

Lugupidamisega,
Viktor Vassiljuk
esindaja, VKM Trading OÜ